Balia – marka, która stawia na bezpieczne detergenty
Paweł – założyciel polskiej marki Balja postanowił trochę wstrząsnąć rynkiem detergentów. Wszystkie jego produkty są biodegradowalne i zapakowane w materiały nadające się w 100 procentach do recyklingu. Nawet miarkę do proszku złożymy samodzielnie z fragmentu opakowania jego proszków do prania. Czy to nie jest piękne? Dla nas jest! Dlatego środków czystości marki Balja nie mogło zabraknąć w naszym sklepie. To absolutny „must have” każdego komu kondycja naszej planety nie jest obojętna.
Dbanie o środowisko, to również dbanie o siebie. Kiedy ograniczamy użycie plastiku, staramy się nie korzystać z jednorazowych opakowań, oszczędzamy wodę i prąd, słowem – wybieramy rozwiązania ekologiczne nad te łatwe i byle jakie, troszczymy się też o siebie, bo dbamy o czystość wód, gleb, zdrowe i świeże powietrze, którym oddychamy.
Z pewnością nie pomoże udawanie, że nie jest to nasz problem, bo to nasze codzienne wybory mają wpływ na środowisko. Brzmi banalnie, ale drugiej planety nie mamy.
Paweł Pędrak
W trosce o środowisko naturalne – Balja i jej zrównoważony rozwój
Czas rozkładu plastiku może wynosić nawet do 1000 lat. Każde plastikowe opakowanie, które wyląduje nie trafi do recyklingu będzie wpływać negatywnie nie tylko na nasze zdrowie ale i naszych dzieci, wnuków, a nawet prawnuków. Z kolei papier może ulec biodegradacji już w ciągu kilku tygodni do kilku miesięcy. Dlatego robiąc zakupy coraz częściej (mam nadzieję) zwracamy uwagę na opakowania. Balja – polska firma Pawła z Rzeszowa wyróżnia się tutaj na tle innych producentów środków czystości. Niestety w tej branży ciągle rządzi plastik i składniki, które nie są obojętne dla środowiska i naszego zdrowia. Czujemy to przecież własnym nosem dezynfekując łazienkę czy myjąc podłogę. Paweł rzuca rękawicę innym producentom detergentów i wychodzi z tego pojedynku zwycięsko. Pokazuje nam, że nie tylko opakowania mogą być eko! Produkty marki Balja są przyjazne nie tylko planecie ale i nam. Siła jego produktów tkwi w składnikach i ich skuteczności. Zawierają one bezpieczne dla naszego zdrowia związki roślinne. Czym jeszcze urzekła mnie Balja?
Tęsknota za prostotą
Czy ktoś z Was ma to szczęście, że był kąpany właśnie w takiej metalowej balii? To naczynie stało się sentymentalną inspiracją dla Pawła by stworzyć detergenty o prostym składzie bez szkodliwych dla naszego zdrowia i planety związków chemicznych. Paweł postanowił skorzystać ze współczesnych rozwiązań i naturalnych składników w swoich recepturach. Słusznie czytamy na jego stronie, że obecna kondycja naszego środowiska „wymaga od nas, aby powrócić do tego co proste i mu nie szkodzi.” Paweł stawia na makulaturę. Nawet jego miarki do proszku są z makulatury! Wystarczy z przygotowanego kartonika trochę banalnie prostego origami. Chylę czoła przed Pawłem i jego kreatywnością.
Co oferuje Balja
W ich asortymencie znajdziemy głównie proszki do prania, nabłyszczacze, tabletki do zmywarki czy płyny do mycia podłóg. Marka Balja wykorzystuje naturalne składniki, które nie szkodzą człowiekowi ani przyrodzie. W swoich recepturach unika syntetycznych barwników, zapachów, konserwantów i innych szkodliwych substancji. Produkty Balja są 100% biodegradowalne i wegańskie, a ich skuteczność wynika z połączenia naturalnych składników z nowoczesnymi technologiami. Dumą firmy jest to, że produkty są w całości wytworzone w Polsce.
Wspierajmy polskich producentów
W dzisiejszym świecie, gdzie zatłoczone półki sklepowe wypełniają produkty pełne sztucznych dodatków, na szczęście można znaleźć marki, które stawiają na naturalność. Balia to taka właśnie marka, której historia i wartości przyciągają uwagę coraz większej liczby klientów. Słowo „naturalne detergenty” może brzmieć dla niektórych abstrakcyjnie, ale coraz więcej marek w Polsce zdaje się odkrywać jego potencjał. W przyszłości z pewnością staną się one standardem w branży środków czyszczących. Chociaż na razie oferuje je tylko kilka firm i jedną z nich jest właśnie Balia z Rzeszowa. Jeśli zależy Ci na zdrowiu i ekologii, warto dać szansę naturalnym detergentom i sprawdzić, jak wpłyną na Twoje codzienne życie. Wartości, które kierują Pawłem, opierają się na trzech filarach: jakości, ekologii i uczciwości. Dla niego ważne jest, aby stworzyć produkty, które nie tylko będą korzystne dla klientów, ale także dla całego ekosystemu.