Historia marki Lunette – miesiączki bez tabu

historia-marki-lunette-miesiaczki-bez-tabu

Założycielka fińskiej firmy Lunette Heli Kurjanen nigdy nie marzyła o prowadzeniu międzynarodowego biznesu wartego miliony. Dorastała na przedmieściach Tampere i w 2004 roku była 24-letnią gospodynią domową, z dwójką małych dzieci. O kubeczku menstruacyjnym dowiedziała się z internetu. Postanowiła go sobie zakupić i ku jej rozczarowaniu doszła do wniosku, że ten produkt wcale nie jest tak komfortowy jak sobie wyobrażała i ma sporo „niedociągnięć”.  A ponieważ potrzeba to najlepsza matka wynalazku Heli postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i go ulepszyć. Z biegiem czasu założyła firmę i zaczęła sprzedawać samodzielnie wykonane kubeczki menstruacyjne przez Internet. Dzisiaj Lunette to jedna z najbardziej rozpoznawanych marek na światowym rynku produktów menstruacyjnych. Jej produkty są dostępne w ponad 40 krajach a obroty liczone w milionach.

lunette-kolaz-zdjec

Niełatwe początki firmy

Lunette jest uważana za jedną z pionierskich firm na nowoczesnej scenie kubeczków menstruacyjnych. To co ją jednak wyróżnia wśród innych firm w tej branży to jej misja. Jak się okazuje przyświecała ona założycielce od samego początku. Rozczarowana zakupionym przez internet kubeczkiem menstruacyjnym Heli nie wyrzuca go do kosza a zaczyna dogłębnie analizować niedostatki produktów menstruacyjnych wielokrotnego użytku. Zauważa, że pomimo licznych postępów technologicznych nie ma produktów menstruacyjnych, które byłyby przyjazne dla środowiska, łatwe w użyciu i bezpieczne dla zdrowia. Opracowuje pierwszy prototyp kubeczka menstruacyjnego Lunette i systematycznie testuje produkt pod kątem skuteczności i bezpieczeństwa. Na targach, na których Kurjanen prezentowała swój nowy produkt, w środowisku biznesowym spekulowano, że kubeczek menstruacyjny nie będzie odpowiedni dla nikogo poza hipisami z dredami. Przypuszczenie było błędne. Kubeczki Heli są obecnie sprzedawane na całym świecie. W krótkim czasie jej firma stała się liderem na rynku wielorazowych produktów menstruacyjnych.

lunette-kolaz-zdjec-zalozycielka-koncepcja-wielorazowych-kubeczkow-menstruacyjnych

Misja Lunette

Misją Lunette od zawsze było ułatwianie wszystkim kobietom dbania o swoje ciało oraz zarządzania miesiączką w bezpieczny i wygodny sposób. Kubeczki menstruacyjne Lunette są dziś dostępne w 2 rozmiarach i 4 kolorach (nie licząc przezroczystego). Pomogły milionom kobiet zacząć używać bezpieczniejszych i bardziej zrównoważonych produktów menstruacyjnych. Również oferta firmy została znacznie poszerzona. W jej asortymencie znajdziemy dzisiaj także inne środki higieniczne, które mają to samo zadanie co kubeczki – uczynić okres bardziej komfortowym. Z tego zadania mają się także wywiązać majtki menstruacyjne wykonane z ekologicznej bawełny. Wygodna bielizna zaprojektowana właśnie z myślą o cyklu menstruacyjnym. Ofertę uzupełniają środki higieniczne przeznaczone do czyszczenia kubeczków menstruacyjnych, wegańskie lubrykanty oraz żele do higieny intymnej. Kosmetyki Lunette są delikatne dla wrażliwych miejsc intymnych, mają delikatna formułę i skład, który jest przyjazny nie tylko dla ich użytkowniczek ale także dla planety.

lunette-kolaz-zdjec-misja-i-wartosci-firmy

Zrównoważony rozwój

Od samego początku założycielka firmy wiedziała, że produkt który chce stworzyć ma być nie tylko unikalny, bezpieczny i komfortowy w użytkowaniu ale przede wszystkim ma być przyjazny dla środowiska. Dzięki silnemu zaangażowaniu w ochronę środowiska firma stara się używać materiałów, które są bezpieczne dla zdrowia, wolne od szkodliwych toksyn i zgodne z europejskimi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska. Misją Lunette jest wywieranie pozytywnego wpływu na środowisko poprzez tworzenie wolnych od plastiku alternatyw dla produktów jednorazowego użytku, takich jak tampony i podpaski. Aby być w zgodzie z tymi wartościami firma pozyskuje i wytwarza swoje produkty ze zrównoważonych i odnawialnych źródeł.

Działania Lunette na rzecz edukacji

Misją firmy jest przełamywanie menstruacyjnych tabu i usuwanie wstydu, który wciąż jest z nimi związany. O menstruacji nie mówi się głośno. W wielu krajach i kulturach jest to wstydliwy temat. Im dłużej Kurjanen podróżowała po świecie ze swoim kubeczkiem menstruacyjnym, tym wyraźniej zdawała sobie sprawę, jakim rodzajem tabu menstruacji wciąż jest w wielu kulturach. Dlatego jej tytuł na firmowej stronie internetowej nie brzmi CEO, tylko Menstrual Revolution Director. Firma angażuje się więc w edukację i informowanie społeczeństwa poprzez różne akcje i pozytywny wpływ na życie kobiet. Lunette bierze udział w wielu inicjatywach, których celem jest zwiększyć świadomości i dostarczanie społeczeństwu dokładnych informacji na tematy związane z menstruacją. Ciągłe pogłębianie wiedzy na temat kobiecego ciała to jej kolejny ważny cel. Ma on umożliwiać opracowanie kolejnych innowacyjnych produktów. Dzięki temu podejściu firma zdobyła wiele prestiżowych nagród.

lunette-kolaz-zdjec-zalozycielka-firmy-pracownice-dzieci-w-afryce-ktore-otrzymaly-od-firmy-kubeczki-menstruacyjne

Sama Heli współpracuje również z organizacjami pozarządowymi w celu promowania zdrowia seksualnego dziewcząt w Afryce. W wielu krajach afrykańskich największym problemem jest to, że dziewczynek nie stać na zakup podpasek menstruacyjnych. Nie mówiąc już o kubeczku menstruacyjnym. Dlatego duża liczba dziewcząt zostaje w domu podczas miesiączki i nie chodzi do szkoły, aby uniknąć kłopotliwych sytuacji. Jeśli w Finlandii menstruacja jest nadal tabu, to w Afryce jest jeszcze większym tabu i źródłem jeszcze większego wstydu.

Kiedy klient mówi, że ten produkt zmienił moje życie, to dla mnie jako przedsiębiorcy jest to najlepszy komplement. Heli Kurjanen.

Podsumowując: misją skandynawskiej firmy Lunette jest opracowanie ekologicznych, bezpiecznych i wygodnych produktów menstruacyjnych, aby pomóc kobietom zarządzać miesiączką w zdrowy i zrównoważony sposób. Firma zajmuje się badaniem i wprowadzaniem innowacji w zakresie produktów menstruacyjnych dla kobiet na całym świecie i pozytywnie wpływa na życie kobiet.

Zainteresował Cię ten artykuł? Poleć go znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *